מעמדי מכירה – המקום בו אתם פוגשים את הלקוחות שלכם

מעמדי מכירה – המקום בו אתם פוגשים את הלקוחות שלכם

מעמד מכירה הוא כל מקום שבו מתנהל משא ומתן ביניכם לבין הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. מעמדי מכירה עשויים להיות פרונטאליים (כאשר נציג של החברה פוגש את הלקוח הפוטנציאלי פנים אל פנים), טלפוניים (בשיחת מכירות), אינטרנטיים (למשל, בחנות מקוונת) בכנסים של מכירות ועוד ועוד – והמשותף לכל סוגי מעמדי המכירות, הוא שמטרתם, ללא יוצא דופן – הגדלת המכירות וסגירת עסקאות. איך להפוך את מעמדי המכירה שלכם להצלחה, ומה בכלל נחשב מעמד מכירה מוצלח? על כך – לפניכם.

תהליך המכירות המוצלח – בכל אחד מהסוגים השונים של מעמדי המכירה

אין מה להשוות בין תהליך המכירה במפגש של פנים מול פנים עם הלקוח, לבין למשל במעמד המכירה באתר שלכם באינטרנט. בכל אחד ממעמדי המכירה – אתם נדרשים לספק ללקוח שלכם חוויה של אמינות, התאמה לפלטפורמה, מקצועיות וקשב – ובכל מעמד, אתם משיגים מטרות אלה בצורה שונה. הנה כמה דוגמאות, על קצה המזלג:

במעמדי מכירות פרונטאליים אתם רוצים לשדר ללקוח שאתם שם עבורו. איש המכירות מטעם הארגון נדרש להבין את המסרים המודעים והלא מודעים שהלקוח הפוטנציאלי מעביר לו – ולהתייחס אליהם בכובד ראש, בידידותיות ובאמינות. ההתנגדויות שעולות במעמד מכירה פרונטאלי הן מגוונות – והתמודדות נאותה איתם תרוויח לארגון לקוחות נאמנים לטווח ארוך.

במעמדי מכירות מקוונים אתרי המכירות שלכם מספקים מעמד מכירות יעיל, מכיוון שהוא פעיל 24/7 ואינו תלוי באנשי מכירות ובמקצועיות שלהם. במעמד מכירות מקוון, אתם צריכים להנגיש ללקוח הפוטנציאלי את המידע והאפשרויות הרלוונטיים לו – במהירות ובאופן נהיר ומזמין. עיצובי ממשק משתמש, מיקומי כפתורים ואספקת המידע הרלוונטי ללקוח הן אומנות שיש מאחורי ידע נרחב – וחשוב לעצב, לתאר, לספק מידע וכלים, באופן שימשוך את הגולש לבצע פעולות רצויות ולהפוך ללקוח הבא של הארגון.

במעמדי מכירות בכנסים הלקוח נחשף לשפע של אפשרויות, לקהל רב של עמיתים למקצוע, נותני שירות ומעמדי מכירה נוספים – ואתם צריכים לבלוט. כאן, משחק תפקיד גם העיצוב הבולט של מעמד המכירה שלכם, וגם יכולתו של איש המכירות שלכם להשיג את תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי, למעט בדיבור ולהגיש את המידע החשוב, באופן ברור ומהיר. מכאן – הדרך לשיחה קשובה יותר עם הלקוח נסללת.

אילו מעמדי מכירה מתאימים לכם?

הכלל הבלתי כתוב של המכירות בארגונים הוא – ככל שיהיו לכם מעמדי מכירה רבים יותר, כך תחוו הגדלת מכירות מובהקת יותר. עם זאת, חשוב לדעת, כי מעמד מכירות לא מקצועי מזיק למוניטין ולמכירות של הארגון, ומוטב להשקיע במספר מוגבל של מעמדי מכירות מאשר לפתוח ללא הכרה מעמדי מכירות חובבניים שיותירו טעם מר ולא מקצועי אצל לקוחות פוטנציאליים שיגיעו אליהם.

על כן, דעו כי מעמדי מכירות דורשים השקעה, מקצועיות, צוות איכותי ומשאבים. השקיעו בהקמת מעמדי מכירות מגוונים: מערך מכירות טלפוני ופרונטאלי, אתר אינטרנט חזק, ועוד – והקפידו לפרסם ולהנגיש רק מעמדי מכירות שאיכותם מייצגת נאמנה את הארגון.

הסוד החשוב ביותר של מעמד מכירות מוצלח: תוכניות מימון מגוונות

ההתנגדות הרווחת ביותר של לקוחות, כמו גם הבעיה הקשה ביותר של בתי האב בישראל, הוא מימון של מוצרים חדשים – בין אם אלה נחוצים להם או בין אם מדובר ברכישה קפריזית, ב"חשק" של רגע. על מנת להיענות לצורך הלקוח הפוטנציאלי ולאפשר לו מימון של העסקה – חשוב שהארגון ישקיע בתוכניות מימון מגוונות, גמישות, ויעילות – שיקטינו את ההוצאה החודשית ויהפכו את הרכישה אפשרית.

ישנה חשיבות עצומה להתאים את פלטפורמת המימון של תוכניות המימון למעמד המכירה… עלנו לדעת לבצע עבור הלקוח את תוכנית המימון גם בטלפון, בפגישה או בכנס בו יש מס' מתעניינים גדול …
לכל גוף מימון בישראל יש שיטה מאוד מסויימת בה הוא מקים את עסקאות המימון .. ומכאן שהוא מתאים למעמד מכירה מאוד מסויים…
בפיננסייר אנו יודעים לשלב ולאפשר מניפת פתרונות שיתאימו לכל מעמד מכירה

פיננסייר, הביאה את עולם תוכניות המימון אל השוק הישראלי, ומציעה שפע של אפשרויות ותוכניות מימון – ללימודים ולמוצרים ושירותים נוספים. פיננסייר מאמינה בריבוי אפשרויות ללקוח לשם הגדלת מכירות, ומציעה לבעלי ארגונים פלטפורמה ידידותית ונוחה, להתאמת אפשרויות מימון לכל לקוח, על פי יכולתו. פנו אלינו – ונשמח לעבוד איתכם!